Springvand på hul 15

Forsiden Fora Generel debat Springvand på hul 15

• Dette emne har 4 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 6 måneder siden af Kim Lindquist Christensen.
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
    Carsten Overgaard
    117-132

Hvorfor har vi ikke springvand mere i søen på hul 15, det så godt ud og vandet var klart. Nu ligner det et mudderhul

Tine Lunding Strunch
    tine

Hej Carsten,
    Årsagen til, at springvandet ikke længere er i drift, er at vandplanterne i søen bliver suget med ind i pumpen og ødelægger denne. Reparationen er desværre en dyr fornøjelse hver gang, så vi har besluttet at nedlægge projektet.
    Men du har helt ret – pænt så det ud.
    Mvh Tine, Sekretariatet

Henrik Lynghus
    117-894

Hej – med fare for at blande mig i noget, der ikke vedkommer mig:

Søen på hul 15 kunne sagtens have et springvand som tidligere, det kræver blot at der etableres et grovfilter + dykket indtag ved pumpen. MEN: Søen er ud til at være plaget af okket – altså jern i det oppumpede vand, der iltes og udfældes som okker. Dette knap så smukke fænomen vil et springvand forværre – fordi vandet iltes igennem springvandet.

Måske vi burde overveje et okkerfældningsanlæg i området?

Karen Overgaard
    117-131

Hov ja hvorfor gør man ikke som foreslået?

Kim Lindquist Christensen
    117-2707

Vi drøfter løbende banen med Baneudvalget, og springvandet på hul 15 er fra tid til anden til debat i dette forum. Dengang, der var et fungerende springvand på hullet, var det efter min personlige mening et af banens flotteste huller. Imidlertid må vi hele tiden vurdere den samlede økonomi – og med udgangspunkt i denne prioritere indsatserne. Vi synes pt., at der er andre forhold på banen, der bør prioriteres højere.

Hvis vi havde alle de penge, vi kunne ønske os, ville der nok komme gang i springvandet igen.

Måske en kommende sponsor vil tage sig af finansieringen og vedligeholdelsen jf. de anvisninger, der i denne debat er anbefalet (?).

Vh Kim

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Forsiden Generel debat Fora