Nye juniorer

Når du starter som junior i Værløse Golfklub, er det målet, at du lærer at spille golf på den store bane.

Jo mere du deltager i træning, jo hurtigere lærer du at slå, og jo hurtigere kommer du ud på banen. Tal med Thomas, som er din træner om, hvilket hold, der passer alders- og niveaumæssigt. Kontakt Thomas her.

Som medlem har du altid mulighed for at komme på golfanlægget og træne (driving-range, indspilsbane og puttebane) samt gå på shortgame-banen. I starten og inden du har lokal spilleret, skal al træning være sammen med en voksen (på nær hvis du er over 13 år). Husk, at jo mere du selvtræner – jo bedre.

Lokal spilleret betyder, at du må spille på den store bane sammen med en anden junior eller en voksen i de Grønne tider. For at opnå lokal spilleret skal du deltage i den ugentlige juniortræning og bestå seks prøver:

1. Shortgame-banen (6 huller) i max. 30 slag.
  2. Putterunde (9 huller) i max. 24 slag.
  3. Bunkerslag (trænervurdering)
  4. Indspil (trænervurdering)
  5. Lange slag (trænervurdering)
  6. Basal regelforståelse

National spilleret betyder, at du må spille alene på den store bane og på fremmede baner. For at opnå national spilleret skal du have lokal spilleret, fortsat deltage i juniortræningen samt gennemføre følgende aktiviteter:

• Deltage i regelundervisning samt bestå regelprøven
  • Gå 3 tællende runder på den store bane

Juniorudvalget i Værløse Golfklub hjælper dig med at gennemføre forløbet. Du kan se, hvem vi er her.

Juniorerne har sin egen Facebook-side, som du også kan blive medlem af. Se den her.

God fornøjelse med træningen og golfspillet!