Turneringsudvalg

Hasse Bonde Rasmussen

Søren Krogh

Kontaktperson for Turneringsudvalget til Bestyrelsen: Sekretariatet

Du finder information om årets klubturneringer og klubmesterskaber i Medlemsområdet.

Kommissorium for Turneringsudvalg

Formål og Mål:
Udvalget planlægger, tilrettelægger og afholder sæsonens klubturneringer med vågent øje for de enkelte turneringers deltagerantal, turneringsform og mulige nyskabelser.

Organisation:
Udvalget består af en formand som er godkendt, om nødvendigt udvalgt, af bestyrelsen. Udvalget har herudover 5-8 medlemmer.

Driftsmæssige opgaver:

• Indstille/aftale max. handicapgrænse for sæsonens turneringer til bestyrelsen.
  • Udarbejde og vedligeholde Generelle Turneringsbetingelser for Værløse Golfklub samt informere om disse på klubbens hjemmeside.
  • Lægge et varieret program for klubturneringer, der omfatter forskellige turneringsformer.
  • Indlægge det godkendte program for klubturneringer senest medio marts på klubbens kalender via Golfbox.
  • Udarbejde turneringsbetingelser for den enkelte klubturnering.
  • Opsætte klubturneringer i Golfbox, herunder blokeringer og kalendervisning.
  • Afholde de programlagte klubturneringer, herunder også klubmesterskaber. Dette omfatter udarbejdelse af startlister, indtastning af scores, overrækkelse af præmier samt samarbejde med eventuelle sponsorer.
  • Rekruttere, oplære og sørge for uddannelse af nye medlemmer af TU.

Udviklingsopgaver:
Gennem nødvendig rekruttering sikre, at kontinuiteten i udvalget bevares samt gennem uddannelse sikre, at udvalgets ekspertise holdes ved lige.

Budgetansvar:
Udarbejdelse af budget samt opfølgning på dette. Sekretariatsleder skal informeres om – og evt. godkende – større budgetafvigelser i negativ retning.

Reference:
Bestyrelsen via Klubsekretær. Klubsekretær melder Bestyrelsens svar på eventuelle forslag/indstillinger fra TU. Bestyrelsen/Klubsekretær tager kontakt til TU, inden den træffer beslutninger vedr. TU’s arbejdsområde.

Leverancer:

Udarbejder forslag til årets turneringsprogram og forelægger dette til Sekretariatsleders godkendelse.

Udarbejder udvalgets beretning til klubbens årsrapport.

Kontaktflader:

Baneudvalget, andre relevante udvalg, Chefgreenkeeper, Sekretariat, Café og Proshop.