Forløb

For at blive ’uddannet’ golfspiller anbefaler vi, at du deltager i vores bliv golfklar forløb. Dette forløb strækker sig over 3 måneder og sikrer, at du opnår tilstrækkelig erfaring til at erhverve spilleret til stor bane.

Du kan læse flere detaljer om, hvordan du bliver uddannet golfspiller under Medlemsområdet for begyndere.

Vi lægger vægt på, at du fra første færd får en god fornemmelse for, hvad golf i almindelighed er, og hvad Værløse Golfklub i særdeleshed har at tilbyde dig.

Vi sørger for din ”golfuddannelse”, og du får støtte og hjælp til det hele. Vores dygtige, professionelle trænere hjælper dig godt i gang med de basale færdigheder. Du skal dog selv slå slagene og huske at træne for at få rutinen.

Du får også mulighed for at etablere det vigtige sociale golfnetværk allerede fra starten af din ‘golfkarriere’.

Fællestræning og samlinger hjælper til, når sociale kontakter skal skabes, og via fællesspisning i klubbens restaurant får du chancen for at lære både nye og etablerede golfspillere nærmere at kende.

Når de 3 måneder er gået, skal du beslutte, om du vil melde dig ind i klubben.  Du kan sagtens melde dig ind som medlem, selvom du ikke har opnået national spilleret endnu.

Når du har gennemført dit golfklar medlemskab, og har opnået de nødvendige point i spil på den store bane, kan du melde dig ind som klubmedlem og modtage dit DGU-kort (national spilleret).

DGU-kortet er nødvendigt for at få spilleret til 18-huls banen, når golfklar forløbet er gennemført.

Værløse golfklubs tilbud til nye golfspillere