Flow på banen med nu 8 starter/h.

Forsiden Fora Forslag Flow på banen med nu 8 starter/h.

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år siden af Peer Hoffmann.
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
    Vagn Petersen
    117-2347

Spillede en runde på banen lørdag 10/4 med start ca. kl. 12.15..
    Det var ikke nogen god oplevelse. Oplevede virkeligt at presset fra forøgelsen af starttider med 33% gav et enormt pres på banen. Selv om vore udslag fra Teee 1 skete da den foregående bold var ved søen var foregående bolds putting ikke færdig da vi var klar til indspil til Green. Hele runden var præget af at vente/vente.
    Samme billede oplevede vi i dag 13/4 med start 10.00.
    I tidligere sammenhæng oplyste Bestyrelsen at antallet af spillende medlemmer skulle reduceres. Dette hænger ikke sammen med at man ved ændring til 8 starter/h har øget spillemulighederne med 33%.
    Vagn Petersen, 117-2347.

Pia Pedersen
    golfklubben

Hej Vagn. Tak for dit input. Vi følger selvfølgelig op på, hvordan det går efter vi har indført kortere interval mellem teetiderne. Som skrevet i seneste nyhedsbrev, så er der massiv interesse for golfsporten og alle spiller mere, behovet for teetider er steget meget.

I weekenden var lørdagen max. belagt, hvilket nok var en kombination af stor spillelyst, vejrudsigten for søndag, og at vi tilmed måtte lukke banen i morgentimerne indtil kl. 8.30 pga. rimfrost, så disse spillere måtte booke senere teetider.

Undertegnede var selv på anlægget fra kl 10.00 til kl. 15.30, spillede i en 4 bold fra kl 10.30. Vi var rundt i 4 timer 10 min, med kort ventetid på hul 4 og hul 14. Det vil jeg betragte som en normal tid/ventetid for en teetid i primetime på en fuldt besat lørdag formiddag. Af det jeg kunne se omkring mig, og dem jeg talte med, efter vi kom ind, så var det – belægningen taget i betragtning – gået godt hen over formiddagen/start eftermiddag. Der var ingen, der havde brugt mere end 4 timer 10 min på runden. Problemet er åbenbart opstået senere på dagen.

Der var 100% belægning lørdag formiddag, 0% søndag formiddag. Vi beder jer have tålmodighed med tiltaget, så vidt muligt hjælpe til med at få det til at lykkes. Vi følger som sagt op på det, vil gerne høste noget mere erfaring over længere tid.

Hilsen Pia

Peer Hoffmann
    117-3376

Jeg har foreløbigt spillet 2 runder med tider på 4:45 (fra 13:52 på ovenstående lørdag) og 4:25 (tirsdag fra 15:00) pga. ventetid.
    Måske skulle man indføre 9 minutters intervaller i stedet for at starte så drastisk?

Pia Pedersen
    golfklubben

Hej Peer. Tak for dit input. Som skrevet herover, så vil vi gerne høste nogle erfaringer gennem nogen tid, inden vi drager nogle konklusioner. Et interval med 9 min ville give andre udfordringer, men det er praktik.

Til info, så har Dansk Golf Union i gang sat et initiativ, der skal sætte fokus på behovet for ledige teetider og flow på golfbanerne, som er en udfordring i mange klubber. VGK, som er af de baner i DK med flest spillede runder, deltager i DGU´s analysearbejde, som vi kommer til at se resultaterne af i løbet af sæsonen.

Det, vi hver især som spiller, kan bidrage med, er at fokusere på flow, små ændringer i rutiner/adfærd, som måske sparer 1/2-1 min. på hvert hul. Det giver rigtigt meget på 18 huller.

Hilsen Pia

Peer Hoffmann
    117-3376

Intervallet skal ideelt sættes til den tid en gennemsnitsfirebold er om at nå ned til søen på hul 1, da vi jo ikke må slå ud før bolden foran kan ses ved søen.
    Konsekvensen er, at man allerede er bagud på tiden fra start, hvilket var tilfældet i mine to eksempler.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Forsiden Forslag Fora