Sæsonen er igang

Forsiden Fora Generel debat Sæsonen er igang

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
    Poul Koefoed-Petersen
    117-991

Så fik vi noget information fra bestyrelsen i form af en eller anden vejrundskyldning for banens tilstand – dog uden at være konkret.
    Det giver mig anledning til at stille følgende spørgsmål:

– Hvorfor kunne drænarbejdet ikke gennemføres i marts og april?
    – Hvorfor er bunkeren på hul 11 ikke blevet gjort færdig?
    – Hvorfor blev der i sæsonåbningsweekenden (2-3/5) ikke tromlet/klippet greens så de var nogenlunde spilbare. De blev klippet mandag morgen.
    Hvorfor blev bunkers ikke revet i sæsonåbningsweekenden (2-3/5), så de var nogenlunde spilbare. De blev revet mandag morgen.
    – Hvorfor er der ikke skiftet til nyere bolde på driving range?
    – Hvorfor laver man ikke det nye teested på hul 14 så det bare er nogenlunde vandret (plus minus 2 grader)

– Hvorfor er man medlem i Værløse Golfklub?????

venlig hilsen
    Poul Koefoed

Kim Lindquist Christensen
    117-2707

Kære Poul,

Tak for dit indlæg.

Jeg vil gerne begynde med dit sidste spørgsmål – hvorfor skal man være medlem af Værløse Golfklub?

Det er meget individuelt – nogle medlemmer er det vel, fordi de bare gerne vil spille golf på en god bane, hvor man bliver udfordret – uanset niveau. Andre måske, fordi det er praktisk i forhold til bopæl eller arbejde. Og nogle tredje, fordi de føler et særligt tilhørsforhold til netop Værløse Golfklub, og fordi de ved siden af golfsporten har et socialt liv her.

Udover golfbanen kan vi byde på en Proshop med nogle dygtige trænere og en caf´e, hvor man kan hygge eller indtage dagens frokost eller aftensmad – også selvom man ikke spiller golf.

Uanset de bevæggrunde, man måtte have for sit valg, bestræber bestyrelsen og den daglige ledelse os for at skabe en helhed, så man føler, at man samlet set får værdi for pengene.

Selvfølgelig kan vi altid gøre det endnu bedre – og jeg synes, at de konkrete ting, som du nævner, er helt fair. At alt endnu ikke er der, hvor det skal være, skyldes prioriteringer, der tager afsæt i ressourcer og vejret.

Vi har været ramt på ressourcerne af to årsager. Pga. Corona valgte vi tidligt at få afholdt så meget ferie/afspadsering, som muligt. Endvidere havde vi en aftale med et eksternt firma om, at de skulle foretage dræningen, så vores greenkeepere kunne koncentrere sig om det øvrige og om at levere en bane, der altid fremstår som den bedste udgave af sig selv. Det eksterne firma, der havde lovet at foretage dræningen i marts/april, kunne pludselig ikke påtage sig arbejdet før i maj/juni. For ikke at blive yderligere forsinket, valgte vi at lade vores egne medarbejdere tage dræningsprojektet.

Dræningsarbejdet er ved at være afsluttet, hvorfor der igen kan blive tid til at få færdiggjort andre projekter – f.eks bunker og teested, som du nævner. Vi er klar over, at flere ting udestår.

Rangeboldene bliver skiftet hvert 2. eller 3. år. Der var tryk på ved sæsonåbningen, og man kunne ikke følge med på boldopsamlingen. Derfor valgte man at supplere med ekstra bolde fra gamle puljer, og derfor har ikke alle bolde været af ordentlig kvalitet. Det er planen at skifte alle rangebolde igen inden sæsonåbningen i 2021.

Vh
    Kim Christensen
    Formand

Tanja Bøg
    117-3249

Hej Kim. Når nu vi er i gang med tee-stederne. Så var det måske på tide at se lidt på dame-tees. Igennem årene er rigtig mange herre-tres og færre dame- tees blevet rettet. Endnu står dame-tee på hul 18 vind og skævt. Kan der mon afsættes ressourcer til denne tee? Med venlig hilsen Tanja

Kim Lindquist Christensen
    117-2707

Kære Tanja,

Tee stederne i almindelighed og i særdeleshed tee49 er på to-do listen i år.

Imidlertid vil det være forstyrrende for spillet, hvis greenkeeperne går igang med disse nu. Jesper og Co. forventer at gå igang med en mere generel opretning sidst på sæsonen.

Budskabet med tee49 på jul 18 er videregivet ift. greenkeepernes prioritering.

vh Kim

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Forsiden Generel debat Fora