Årets slagspils- og rækkemestre er kåret

I weekenden skulle årets slagspils- og rækkemesterskaber afgøres.

Greenkeeperne havde kæmpet for at få banen gjort klar efter de foregående ugers regnmasser. Den stod super flot og med knivskarpe greens.

Damernes mesterskab skulle afgøres over 2 runder fra tee 52, en runde lørdag og en runde søndag. Lørdag gik Anni Dich Fredelund en runde i 75 slag, hvilket selvfølgelig bragte hende i sikker føring. Så selvom Anni synes søndagens runde var møj skidt, så rakte det rigeligt til sejren. Anni høstede sit syvende slagspilsmesterskab og er igen i år dobbelt mester, da hun for nogle uger siden også vandt hulspilsmesterskabet. Susanne Kindberg blev efter en god søndagsrunde runner up.

Veteran damerækken blev suverænt vundet af hjemvendte Birgitte Wilms. Runner up blev Anni Pettersson.

Herrernes mesterskab skulle afgøres over 3 runder fra tee 63, to runder lørdag og en runde søndag. Banen spiller noget længere i øjeblikket, så det blev nogle laaaaange runder. Kevin Chen spillede i 74-73-74 slag, så ingen tvivl om, hvor mesterskabet skulle stå. Casper Wørts gik også tre stabile runder og blev runner up.

Juniormesterskabet skulle også afgøres blandt de 25 deltagere. 8 juniorer havde taget udfordringen op med de tre runder fra backtee, og som om det ikke var nok, så stod Joachim Nordli, Nicolas Haxthausen og Jacob Weiergang helt lige efter 54 huller og måtte ud i 3 omspilshuller. Her trak Jacob sig sejrrigt ud. De tre juniorer endte flot i top6 samlet og i alt 4 juniorer endte i top10. Super flot.

Som en del af mesterskabet skulle der også kåres en vinder i Midage-rækken. Her gik mesterskabet til Andreas Mortensen, runner up blev Thomas Lindhardt.

Senior rækkemesterskabet gik til Jens Weiergang, runner up blev Lars Brunsgaard.

Veteran rækkemesterskabet gik til Preben Saabye, runner up blev Torben Christiansen

Som et ekstra kuriosum var der tættest på flaget på alle par 3 huller, og mesterskabet fik også en hole in one, da Jesper Hylleberg holede sit udslag på hul 9.

Kl. 19 søndag aften var alle i hus og klubbens formand Kim Christensen kunne overrække pokaler og præmier til de dygtige. Der var mange medlemmer og spillere, der holdt ud og havde fulgt det spændende junior omspil. De var med til at give vindere og runner ups fortjente klapsalver.

Hulspilsmestrene Anni Dich Fredelund og Magnus Makholm fik også fortjente klapsalver for deres sejre for nogle uger siden.

Anne-Lise Hansen og Sonja Horsted fra Turneringsudvalget kunne lukke og slukke efter to meget lange dage. Et perfekt afholdt Klubmesterskab, stor tak til Anne-Lise og Sonja for en kæmpe indsats.

Her finder du alle klubmestre gennem tiderne.

Sekretariatet/Pia