Succesfuld Cleveland/Srixon Værløse Junior Open

Fredag 10. august slog vi for første gang dørene op for en rangliste-turnering afviklet i Værløse Golfklub. Vi havde fuldt felt dvs. 67 juniorer/ungseniorer (U21). De fordelte sig på 4 rækker.

Vejret viste sig fra sin hårde side og spillere fik hård modstand af banen, da vi havde kraftig sidevind. Derfor var hul 18 et af dagens største udfordringer, da out of bounce var meget i spil. Vi havde mange spillere der fik en høj score her. Hul 4 spillede sværest på dagen, hvor gennemsnittet var 4,02 slag. Herefter var Hul 8 en kæmpe udfordring grundet sidevinden og gennemsnittet var 5,23 slag. En dag hvor banen bed godt fra sig.

Juniorerne skulle spille 2×18 huller før vi kunne finde en vinder af turneringen. Det blev ikke lettere på 2.runde da vinden så havde besluttet sig for at vende, så der nu var vestenvind. Så erfaringerne fra første runde kunne ikke bruges til så meget.

A-rækken spillede fra tee 63, og her kæmpede 43 spillere om 1.pladsen. Turneringen blev vundet i +7 af hcp 1,1 spiller Jonas Breum Andersen fra Helsingør GK. Vores 2 egne seje drenge hcp 4,2 Joachim Nordli og hcp 4,7 Martin Godske fik en fantastisk flot delt 5.plads i +15. Joachim gik 82 og 77 mens Martin gik 79 og 80. Kæmpe tillykke til jer drenge.

B-rækken spillede fra tee 58, og her kæmpede 18 spillere om præmierne. Rækken blev vundet af Magnus Jønson +16 fra Asserbo.

I Pige-rækken var der blot 2 deltagere, Kathrine Roepstorff fra København var bedst i +19.

U12 rækken spillede fra tee 49, og her var 5 seje drenge ude i 18 hullers konkurrencegolf. De gik til den og kæmpede med vinden. De havde voksentæller/hjælper på, så vi sikrede, at alle fik en god oplevelse. Humøret var højt både hos børn og voksne. Rækken blev vundet af Noah Lundskjær fra Nivå i +14. Oscar Krzton fik en FANTASTISK flot 2. plads, da han gik +17 (89 slag) og lavede 39 point. TILLYKKE

Stort tak til alle vores hjælpere på dagen – uden jer kunne vi ikke have gennemført turneringen. Tak til Annie Petterson, Bjarne Jensen, Jörg Kutter, Henning Godske, Jan-Christian Haxthausen, Claus Fræhr, Karsten Melsing Andresen, Søren Bostrup, Jens Weiergang, Pia Fly Pedersen, Thomas Lindhardt Hansen og Lene Sommer.

TAK til ERIK KRZTON for en flot arrangeret ranglisteturnering, hvor alt klappede som det skulle. Turneringen var godt planlagt, god kommunikation til alle, struktureret gennemført og afviklet efter alle kunstens regler. TAK

En særlig TAK til Thomas Brodie, som er verdens bedste hjælper. Han stod til rådighed hele dagen, og gik til hånde med alt hvad vi havde brug for. Han gik faktisk også markør for en spiller på 9 huller, da vi havde brug for det. Thomas hjalp med scoreindtastning, forcaddy koordinering, aflevering af scorekort til Pia og alle mulige andre småopgaver. KÆMPE TAK Thomas.

Vi håber vi kan få lov til at gøre Cleveland Srixon Værløse Junior Open til en årlig tilbagevendende begivenhed, og vi håber mange vil dele vores glæde ved at have så stor en juniorturnering.

Tak til Cleveland / Srixon for et flot præmiebord.

Juniorudvalget