Rapport fra Danmarksturneringen 17.-18. juni

Sæson 2017 blev for Dameholdets (2. division øst) vedkommende indledt med en lang køretur til Storstrømmen i den første spilleweekend (6.-7. maj), hvor en sejr på 7/2 blev taget med hjem til Værløse. Om søndagen tog damerne imod Midtsjælland, og Anni Dich Riis var matchvinder, da hun i 1. singlen fik trukket 1 point hjem og dermed sikrede det point, der gav Værløse sejren 5/4. Så langt så godt – efter første spilleweekend førte damerne puljen.

I weekenden 17.-18. juni blev 2. runde af Danmarksturneringen så afviklet.Om lørdagen var damerne en tur hos lokal rivalerne hos Mølleåen, hvor de desværre måtte se sig  besejret med 5/4. Søndag skulle Værløse have haft besøg af Storstrømmen, men holdet har trukket sig fra turneringen og således er der kun 3 hold tilbage i puljen og ingen af disse hold rykker ned, så næste sæson i 2. division er sikret. Oprykning til 1. division er muligt, det kræver en hjemmesejr over Mølleåen og minimum en delt match mod Midtsjælland i den sidste spilleweekend i august.

For resten af Værløse holdene var det en blandet weekend….

Herre 1 i 2. division øst tabte begge deres matcher og pladsen i 2. division er i alvorlig fare, Herre 2 i 4. division delte og tabte en match, og vores ustoppelige 3. holds Herrer i kvalifikationsrækken – som er et mix af erfarne (”gamle”) golfspillere og supertændte juniorer – vandt begge deres matcher.

Seniorerne i 2. division, måtte se sig besejret i begge matcher, men da DGU udvider seniordivisionerne, er der ingen nedrykkere fra 2. division, så det har ingen betydning for at forblive i 2. division.

Veteranerne måtte en tur til Nexø og Simons hvor de desværre tabte deres matcher. Holdet kan ved minimum en sejr i næste runde selv afgøre deres skæbne i 2. division.

Næste runde i Danmarksturneringen spilles 12.-13. august.

På vegne af eliteholdene,

Vinni Vendelev Eriksen