Pensionsselskabets Paragolf Tour

Pensionsselskabets Paragolf Tour (PPT) består af seks en dags-turneringer, hvor deltagerne skal stille op i minimum fire af de seks matcher for at deltage i årets mesterskab. De samlede vindere bliver kåret i forbindelse med “finalen” i august måned.

Værløse Golfklub lægger bane til den ene turnering, den 16. juli i år.

DGU’s paragolfkonsulent Jesper Hviid udtaler:

“Vi er i DGU meget glade for den store opbakning, vi har fået fra både klubber og Pensionsselskabet”.

Paragolferne spiller i to rækker – en A-række (slagspil) for spillere med hcp. 18,4 og derunder, samt en B-række (Stableford) for spillere med hcp. 18,5 og derover.

I forbindelse med rækkeinddelingen fordeles spillerne udelukkende efter spillehandicap, dvs. at man ikke skelner mellem spillere med diverse fysiske handicap og spillere med et udviklingshandicap.

Ledsagere og klubmedlemmer er meget velkomne til også at deltage i matchen. De spiller naturligvis i en egen præmierække.

Vi har brug for frivillige på dagen til at løse forskellige opgaver, f.eks som levende baneguide, baneservice, scoreindtastning mv. Skriv til Sekretariatet på mail@vaerloese-golfklub.dk, hvis du gerne som frivillige vil være med til at give Paragolferne en god dag i Værløse GK.

Du kan også bidrage til en god dag, ved selv at tilmelde dig turneringen her i GolfBox.

På billedet ses de 2 vindere af PPT 2021.

A-rækken: Casper Holst Christensen Frederikssund GK

B-rækken: Annelene Zobbe Mortensen Helsingør GC