Når vi kan komme på græs igen

I vinterens løb har vi fået fældet træer, renoveret og bygget om mv. Her er noget af det, I vil opleve, når I starter sæsonen:

Udslagshuset

Det er som bekendt blevet renoveret, bygget om og indrettet med to simulatorer, som der har været rigtig stor søgning på. Vi har nu også fået sat portene i, så indretningen kan bruges fleksibelt hele året. Huset skal også have en omgang maling mv. udendørs.

Nedgravning af kablerne til robotterne og boldmaskinen har greenkeeperne re-etableret, så det kan være klar til sæsonstart.

Starterhuset

Vi har i mange år talt om, at vi gerne vil bevare det fine, solide hus, som i sin tid blev sponsoreret af tre mangeårige medlemmer, Arne Max Pedersen, Bent Christensen og Bjarne Juul Hansen.

Placeringen er tilbage fra boldrendens tid, og efter den blev afskaffet, er huset hverken blevet benyttet eller vedligeholdt.

Vores stærke greenkeeper team har påtaget sig at flytte huset ned i nærheden af 1. tee og derefter renovere det. Vi forsyner det desuden med en infoskærm. Vores frivillige startere til Danmarksturneringen og i weekends/på helligedage får nu tag over hovedet, når de er på job for klubben.

Beskæring og fældning af træer

Vi vil helst bevare så mange træer som muligt på vores bane, men nogle har vi måtte tage afsked med efter rådgivning fra en trækonsulent og nogle for at løse andre problemer.

På hul 1 og 2 er søen åbnet mere op. Bag green på hul 1 har vi valgt at fælde 2 af de 3 træer, der stod i højre side. De kastede skygge ned over greenen, der i morgener med rimfrost gjorde, at vi måtte vente længere med at åbne for spil.

På hul 18 bliver I ved indspil til green mødt både af nogle amputerede træer og af resterne fra det hule træ, der ser ud som om, vi har tabt dem i miljøzonen. Det er helt bevidst. De skal fungere som insekthotel og fremme biodiversiteten, som er et fokusområde i Furesø Kommune, og som vi, som bruger af et stort naturområde, skal bidrage til.

Stubben fra det syge træ er fræset bort. Hullet bliver dækket med rullegræs.

De amputerede træer i venstre side, skal nok blive pæne igen. Trækonsulenten måtte fjerne mere end først forventet, da der var sygdom i dem.

Bolde i søerne

Vi har haft besøg af firmaet, der dykker efter bolde i søerne, igen. I august sidste år hev de 12.000 bolde op. De har lige været forbi her i marts, resultatet blev denne gang yderligere 6.500 bolde!

For mange birdies

De enorme mængder gæs, I ser overalt i naturen i år, er et stort problem på golfbanerne. Vi har opsat en bird-alert igen, som vi indstiller, og flytter rundt på i håb om at skræmme gæssene væk fra banen. Vi skal selvfølgelig stadig tage hensyn til naboerne omkring os, så de ikke bliver generet af lydene.

Hvis du er interesseret i at høre mere om arbejdet på banen, kan du melde dig til

Stand up med Chefgreenkeeper