Hul 16

“Svært, langt par 4 hul. Drivet skal slås op af venstre side, hvis bolden skal blive i fairway, da det hele hælder mod højre. Pas på ikke at komme for langt i venstre, da der er tyk rough – så er det bedre at ligge i den store flade fairwaybunker i højre. Hvis du slår efter green fra fairway, skal du være opmærksom på, at det hele stadig hælder mod højre. Det er en god ide at sigte lidt ekstra til venstre. Green er ”kun” beskyttet af en bunker, som dækker midten og højre side af green. Står flaget i højre kan du dog med fordel spille venstre om bunker, og greens hældning vil typisk tage bolden ned mod højre side.

Green er lidt en historie for sig selv, da den består af tre plateauer. Det venstre plateau er meget skævt og hælder stærkt mod højre, det midterste plateau er lille men faktisk rimeligt fladt. Det højre plateau er det nemmeste og rimelig fladt. Forsøg altid at få bolden ind til højre for flaget da det giver de nemmeste putts.

Over green er nærmest en dødsdom.”

Thomas Lindhardt

Par 4
Hcp 2

Hullet er sponsoret i samarbejde med