Åbning af sommergreens

Værløse Golfklub hul 13

Kulden er vendt tilbage, også i dagtimerne. Men weekendens høje temperaturer har givet så meget varme til jorden, at græsset endelig er begyndt at vokse, om end det går langsomt.

I morgen, onsdag den 30. marts, kl. 12 åbner vi sommergreens

Pga. kulden vokser græsset langsomt og ujævnt, så greens er absolut ikke optimale at spille på endnu.

Teestederne er vi nødt til at holde lukkede lidt endnu. Så det er udslag fra vinterteestederne, der gælder.

Vejrudsigten den kommende uge lover frostgrader både om natten og et stykke op ad formiddagen, så banen bliver blokeret frem til kl. 10 hver dag. Det kan være nødvendigt at forlænge lukningen yderligere, hvis ikke frosten slipper greens. Det beslutter vi dagligt.

De spillere, der har booket teetider før kl. 10, i første omgang til og med tirsdag, får slettet deres teetid. De skal selv gå ind og booke en ny, senere tid.

Vi spiller stadig med lejeforbedring, altså oplæg på fairway.

Banen er ikke godkendt til handicapregulering.

Boldmaskinen kan ikke køre, da vandet fryser til is, så rangeboldene er heller ikke optimale endnu.

Puttinggreen ved rangen er fortsat lukket, de to andre ved terrassen kan benyttes. Indspilsgreen bliver åbnet så snart vinterbanen er taget ned.

Martin Hjort

Chefgreenkeeper