Weekendstartere m/k-ere søges

En del har i foråret oplevet, at de ikke kommer afsted til tiden fra 1. tee i primetime i weekends og på helligdage. Vi vil derfor gerne – i første omgang forsøgsvis – etablere en starterordning i weekends i højsæsonen.

Vi får brug for hjælp fra 8-10 frivillige, som kan hjælpe en lørdag/søndag formiddag i 3 timer maksimal en gang om måneden. De weekends, hvor der er klubturneringer med gunstart eller Danmarksturnering skal ikke dækkes ind.

Det vil således være få dage i august-september måned i år, der skal bemandes, men vi vil gerne have funktionen beskrevet og prøvet af nu, så vi kan starte den op igen til næste sæson.

Opgaven, som I selv kan være med til definere, forestiller vi os består i:

• Være synlig og tage imod medlemmer og gæster på 1. tee
  • Have fokus på, at spillerne er klar til at slå ud til bestilt teetid
  • Vejlede dem i, hvornår de kan tee ud (relevant afstand til spillerne foran)
  • Informere om flow på banen, holde tempo, lukke igennem, ready golf
  • Påminde om etikette, især nedslagsmærker, rive i bunkers efter sig.
  • Ved behov slå 2-bolde sammen
  • Informere om aktuelt banearbejde mv., som har indflydelse på spillet
  • Koordinering med Baneservice teamet

Har du lyst til at hjælpe klubben med at definere og løse denne opgave, som vi tror er rigtig vigtig for at medlemmer og gæster får en god startoplevelse på runden, så ring på tlf. 4447 2124 eller send en email på mail@vaerloese-golfklub.dk.

Sekretariatet/Pia