Værløses veteraner slår sig fast i 2. division

Årets gang har bragt veteranholdet til Nordsjælland, Bornholm og Slagelse for at møde Simons, Nexø og Trelleborg.

Gennem 3 spilleweekender skilte Simons sig ud og endte som ubesejret oprykker til 1. division. Mellem Nexø, Trelleborg og Værløse var der spænding til sidste match.

Træningsflittige veteraner under Benjamins inspirerende instruktion har gennem hele sæsonen skærpet vindermentalitet og shortgame hver torsdag formiddag. Det bragte os til succes til sidst.

Første spillerunde i maj gav nederlag til Simons og sejr 10-4 over Trelleborg i Værløse.

Næste spillerrunde skulle vi til Bornholm. DGU havde viseligt placeret matchen samtidig med Folkemødet på Bornholm. Ingen færgepladser og ingen overnatningsmuligheder!

Vi fik matchen flyttet en uge frem og holdet havde en fornøjelig 2 dages tur med prøvespil fredag og overnatning med matchafvikling lørdag. Nederlaget blev begrænset til 9-5.

Følgende weekend gav endnu et nederlag til Simons på deres bane. Nu havde vi tabt 3 og vundet 1 match.

Inden sidste spilleweekend 12-13. august var Nexø, Trelleborg og Værløse alle kandidater til 2., 3. og 4. plads (nedrykning) i puljen. Spændende! Det var et rigtigt slutspil.

Vi modtog Nexø i Værløse. Det var vigtigt at blive indbyrdes bedre end dem, i tilfælde af lige mange points, dvs. vi skulle gerne have en 10-4 sejr. En enkelt match kom hurtigt i hus, mens de øvrige bølgede frem over banen. Men til sidst: 10-4 som bestilt. Vi var nu indbyrdes bedre end Nexø, som selv var indbyrdes bedre end Trelleborg. En lille krise: en dårlig ryg krævede udskiftning og en reserve til at stille i Trelleborg med 18 timers varsel.

Udematch i Trelleborg om søndagen. På papiret skræmmende: Trelleborg var bemandet på alle pladser med lavere HCP. Men vi spiller jo scratch, så det hele drejer sig om vindermentalitet og shortgame. Trelleborgs bane er lang og speciel, og vi havde god gavn af at prøvespille torsdag. Matcherne bølgede der ud af. Fra den ikke spillende reserve-holdkaptajn fik vi meldinger om at det stod meget lige undervejs, måske med pil opad. Én match blev delt på hul 18, en anden vundet 1 op. Det endte 11-3 til Værløse over Trelleborg.

Med 6, 4 og 2 points blev Værløse nr. 2, Nexø nr. 3 og Trelleborg nr. 4 i puljen. Simons ønskes tillykke med oprykning.

Værløse ønskes tillykke med 2. pladsen i 2. division, som er en opfyldelse af årets målsætning!

Tak til holdet for en målrettet indsats, tak til Benjamin for at inspirere os til at vinde, tak til de reserver vi måtte indkalde med kort varsel på grund af dårlige rygge, knæ og skulder.

Vi klør på i 2. division i 2018.

Arne Jacobsen , holdkaptajn