Stor medaljehøst til Anne Kaae i 2020

Anne, som er vores suverænt bedste kvindelige veteranspiller (hcp 5,8) har haft en fantastisk sæson. Anne beretter selv:

‘Så er sæsonen ved at gå på held og det er tid at gøre status.

2020 er året hvor jeg blev veteran – uha, hvor bliver jeg gammel, men det skal nu ikke afholde mig fra at gå op i, hvordan jeg spiller golf og deltage i masser af turneringer. Som tidligere år har jeg spillet med på DGUs Senior/Veteran Tour. Pga. Corona blev første afdeling aflyst, så den første turnering blev på Mølleåen den 30.-31. maj. En dejlig bane i fin stand og med lynhurtige greens, som skabte problemer for de fleste, der ikke er vant til at putte på et sådant underlag. Det lykkedes mig at holde så meget sammen på spillet, at jeg kunne løbe med 1. pladsen og dermed guldet – man får nemlig medaljer i DGUs turneringer. Den næste Senior/venteran afdeling blev spillet på Fredericia i sidste weekend i juni, egentlig ikke en svær bane, men nogle smalle huller og standen var ikke helt i top med langsomme greens, men en hyggelig weekend, hvor jeg igen tog første pladsen og en guldmedalje.

Så var det tid til DM på Midtfyn – en klub, hvor der ikke er mange penge, klubhuset ligger i den ene ende af greenkeepergården, der er ikke en café. Til gengæld sørgede en kæmpe gruppe af frivillige for mad til det store felt på ca. 150 deltagere, kaffe, forcaddies, startere etc., etc. Desuden havde chefgreenkeeperen, som selv spiller med i toppen af senioreliten i Danmark, sørget for at banen stod fint. Det blev til en bronzemedalje – Marianne fra Kolding og Iris fra Maribo spillede lidt for godt til, at jeg kunne nå at hente dem.

Sidste turnering var finalestævnet i forrige weekend på Ledreborg, og selv om jeg efterhånden har spillet den mange gange, er greens hver gang en udfordring med fald, jeg ikke kan se og run-off områder, som jeg ikke lige får taget højde for i indspillet. Men gudskelov klarede jeg det bedre end mine konkurrenter, så det blev til en 1. plads og guld igen. Det betød også, at jeg tog første pladsen på Point Ranglisten for Veterandamer i 2020.

Ud over Senior/Veteran tour har sæsonen budt på divisionsgolf i Veteran 2. division. Danmarksturneringen blev skruet ned til kun 3 kampe, så det var nok lidt nemmere at klare sig godt, og det gjorde vi, da vi vandt alle vores kampe, og derfor kan se frem til næste sæson i 1. division.

Jeg vil gerne takke klubben for støtten til mig og for støtten til veteran-divisionsholdet’

Anne Kaae

Billeder: Min medaljehøst i 2020 og et billede fra Senior/Veteran Tour Finale præmieoverrækkelse på Ledreborg (sammen med Dorte Pyll, Roskilde og Eva Heikamp, Sydsjælland)