Starterteamet søger flere frivillige

Værløse Golfklubs bedste dame og herrehold deltager i Danmarksturneringen, hvor vi har hjemmekampe tre weekends om året. Disse weekends stiller klubbens Starterteam op og hjælper til med afviklingen.

Herunder er beskrevet, hvilke opgaver der typisk er for Starterteamet. Der er er altid 2 startere til stede til DM matcherne.

• Starterne møder kl. 7 for at nå de vigtigste opgaver inden spillerne kommer, bl.a. hejse flaget, sætte skilte op om at banen er lukket, tale med greenkeeper om banens tilstand.
  • Starterens rolle er ikke at afgøre regeltvister, men kun afvikling. Tvister rettes til DGU på bagtelefonen.
  • Starteren sørger for holdkort til begge hold og indsamling 20 min før kampstart.
  • Starteren udarbejder startlister og sørger for start af hvert hold.
  • Starteren giver grønt lys for hvert start på hul 1.
  • Starteren indsamler resultat hos holdkaptajnerne og udarbejder resultatskema.
  • Nye Startere vil blive grundigt oplært i brugen af GolfBox turneringsdel af de nuværende Startere.
  • Efter endt turnering sørger Starterne for at klubbens øvrige spillere kan anvende banen uden problemer for Danmarksturneringen.
  • Der tages flag ned, buggy køres i garage og banen erklæres Åben for spil.

Hvis der er nogen som er interesseret i at blive en del af starter teamet, så er man velkommen til at kontakte enten

Stephen Laursen fra StarterTeamet på laursen118@youmail.dk

Johnny Hansen, formand Sport-& Eliteudvalget på jh@tivoli.dk.