Regionsgolf – tilmelding til 2019 sæsonen er åben

Værløse Golfklub Regionshold DVær med til at spille for Værløse Golfklub mod andre klubber på dit eget spilleniveau!

Regionsgolf-Danmark er den største klubturnering for klubgolfere i Danmark  I Regionsgolf mødes klubhold indenfor forskellige kategorier. Holdene er inddelt efter alder og handicap i henholdsvis A,B,C rækker, Senior, Veteran og Superveteran rækker.

Spilleform
Der spilles hulspil uden handicap. Der spilles en dame- og tre herresingler, samt en mix foursome. Holdene er inddelt i puljer – typisk med fire klubhold i hver. Et regionshold møder tre andre klubbers hold, og der spilles såvel ude som hjemmekampe.

Regionsgrundspillet består således af 6 kampe. Vinderne går herefter videre til mellem og slutrunder. Grundspillet foregår om foråret og forsommeren, samt mellem og slutspil i efteråret.

Regionsgolfen er en social turnering, og man spiser sædvanligvis sammen efter matcherne (for egen regning) og ved hjemmematcherne er Værløse Golfklub vært for en øl/vand til alle.

Du TILMELDER dig til regionsgolf på GolfBox under klubturneringer.

Man kan kun tilmelde sig ET hold og sidste tilmeldingsfrist er 31. marts 2019 kl. 12.00!

Flexmedlemmer kan IKKE tilmelde sig og kun spillere med EGA handicap kan deltage.

Deltagere: Spillere skal være fyldt 21 år inden udgangen af det år, hvor turneringen afholdes, og spillere skal være fuldgyldige medlemmer af deres klub.

Hvert hold skal have en holdkaptajn. Hvert hold består af en bruttotrup på max. 12 spillere, udtaget med de laveste handicaps blandt de tilmeldte.

En spiller må gerne spille i forskellige rækker, dog ikke i samme uge. Spillere, som opfylder kriterierne for deltagelse i rækkerne for hhv. seniorer og veteraner, kan efter eget valg og uden karantæner eller øvrige begrænsninger, deltage i ABCD-rækkerne, hvor spillerne opfylder kriterierne.

En spiller kan deltage i de turneringer den pågældende er kvalificeret til. Ved skift fra et lavere til et højere rangeret hold inden for Senior- og Veteranrækkerne er der ingen begrænsninger. Ved skift fra et højere til et lavere rangeret hold er der én spilledags karantæne. Karantænen skal forstås på den måde, at spilleren først kan spille på klubbens lavere rangerende hold, når det højere rangerende hold har færdigspillet én kamp, hvor den pågældende spiller ikke har deltaget.

• A-række: Ingen spillere med lavere handicap end 4,5
  • B- række: Ingen spillere med lavere handicap end 11,5
  • C række: Ingen spillere med lavere handicap end 18,5
  • SB og VB- række: Ingen spillere med lavere handicap end 11,5
  • VC række: Ingen spillere med lavere handicap end 18,5
  • For Seniorer og Veteraner gælder det at:
  • Seniorer skal være fyldt 50 år inden udgangen af 2019.
  • Veteraner skal være fyldt 60 år inden udgangen af 2019.
  • SuperVeteraner skal være fyldt 70 år inden udgangen af 2019.

Brug nedenstående link, for at se spilleplanen for puljerne: http://rgd.dk/puljer-og-stilling-oest/

Har du spørgsmål kan du enten kontakte holdkaptajnen for din række eller..

Klubkoordinator Vinni Vendelev Eriksen på vinni.vendelev@gmail.com.