Præsentation

Om Værløse Golfklub

Værløse Golfklub blev stiftet i 1993 og er med sine ca. 1.200 medlemmer den næststørste idrætsforening i Furesø Kommune.

Golfbanen er tegnet af banearkitekt Jan Sederholm og blev indviet i 1996. Karakteristisk for Sederholm er små nyreformede greens, der er anbragt på tværs af spilleretningen. Værløse er ingen undtagelse. Banen er anlagt i et åbent og meget smukt kuperet moræne-landskab grænsende op til Ryet Skov.

Det er siden starten lykkedes at skabe en virkelig kvalitetsbane, der løbende bliver udviklet bl.a. med en landskabsmæssigt planlagt beplantning.

Det er også en bane, hvor vinden spiller en stor rolle, og afhængig af dens retning og styrke bliver præcisionsspil præmieret fremfor længde. Den spiller, der tænker sig om, vil have størst chance for at komme hjem til klubhuset med en lav score. GOD TUR!

Gæstespillere er meget velkomne.