Hul 14 er Værløses bedste hul.

Værløse Golfklub deltager i Dansk Golf og Golf.dk’s konkurrence om Danmarks bedste golfhuller. Vinderne sammensættes i en 18-huls bane, hvor vi selvfølgelig gerne vil have et af vores dejlige huller med.

Vi har konstateret et overvældende flertal blandt medlemmerne for hul 14, som nu deltager i konkurrencen. Argumenterne for nomineringen af hul 14 er:

• Hullet er udfordrende, men samtidig også opnåeligt, hvis man spiller sit eget spil og gør det godt.
  • Hullet kræver god course management
  • Kortslående/højhandicappere kan spille bolden på green i 3 slag, hvis man får spillet fornuftigt.
  • Langtslående/lavhandicappere kan forsøge at gå efter greenen i tee-slaget, og kan blive belønnet for et godt drive, men også blive straffet hårdt, hvis drivet er for kort.
  • Søen er i spil for de fleste, men bakken ned, en skrånende fairway og bakken op igen giver muligheder.
  • Der er god udsigt til naturen – både fra teested og den højtbeliggende green.
  • Man kan på hul 14 gøre sig klart, hvor langt man er i spillet i forhold til dem foran og dem bagved.
  • Hullet er smukt beliggende med store højdeforskelle fra teested til green.
  • Green er i flere plateauer, som stiller krav til spillerens evner til at putte.
  • Hul 14 leverer på mange områder: æstetik, originalitet, sværhedsgrad, strategisk design og beliggenhed.

Kort og godt: Tilfredsstillelsen er stor, hvis man lykkes med at “besejre” hul 14!

Alle danske golfspillere får senere på sommeren mulighed for at stemme blandt de nominerede huller og dermed kåre Danmarks bedste par tre, fire og fem-huller.

Sekretariatet / Tine

Værløse Golfklub hul 13