Kontaktperson for Baneudvalg til Bestyrelsen: Næstformand Søren Boye Nielsen
Kommissorium for Baneudvalg
Formål og Mål:
Udvalgets hovedopgave er at sikre den fortsatte udvikling af baneanlægget.
Organisation:
Udvalgets arbejde ledes en formand valgt eller godkendt af Bestyrelsen. Herudover består udvalget af 4-6 medlemmer inkl. Chefgreenkeeper, Headpro og Sekretariatsleder.
Driftsmæssige & Udviklingsmæssige opgaver:
- beslutte ændringer i baneanlæggets layout, herunder placering af bunkere, træer, øvrig beplantning, vandløb etc. med skyldig respekt for input fra banearkitekter m.fl.
- sikre at baneanlægget udvikles i overensstemmelse med myndighedskrav, herunder lokalplaner.
- sikre identificering og vurdering af lovgivningsmæssige konsekvenser for golfbaneanlægget tilstrækkelig tidligt til, at en meningsfyldt dialog med myndighederne kan gennemføres.
- sikre udarbejdelse af en plejeplan for de enkelte huller i et tæt samarbejde med chefgreenkeeperen.
- indstille det kommende års handlingsplaner for banen til golfklubbens bestyrelse.
Budgetansvar:
Sekretariatslederen har over for Bestyrelsen ansvaret for budgettets overholdelse og orienterer løbende chefgreenkeeperen om budgetopfølgningen i forhold til banens drift og investeringer. Formanden for Baneudvalget modtager kopi af budgetopfølgningen. Bestyrelsens forhåndsgodkendelse skal indhentes, såfremt væsentlige ændringer til de godkendte planer og budgetter er nødvendige.
Reference:
Baneudvalget refererer direkte til klubbens bestyrelse.
Leverance:
Plejeplan for de enkelte huller, som udarbejdes i samarbejde med chefgreenkeeper.
Udvalgets beretning til klubbens årsrapport.
Udvalgets budgetforslag til bestyrelsen.
Kontaktflade:
Regel- og Dommerudvalg