Baneomlægningen i Hillerød GK

Værløse Golfklub FirkløverordningVi har modtaget følgende information fra Hillerød GK om de konsekvenser byggeriet af det nye super sygehus i Hillerød får for golfbanen og Firkløverordningen resten af sæsonen:

”Vi har været i fuld gang med at bygge vores 3 nye huller og en ny driving range på det store nye område siden april.

Planen har hele tiden været, at vi kunne holde en fuld 18 hullers bane åben hele sæsonen – dog med den risiko, at vejrliget kunne arbejde imod denne plan. Det må vi konstatere at det i højeste grad har gjort.

De meget store vandmængder, vi over flere gange har modtaget, har sat os en del tilbage, og vi må konstatere, at vi på nuværende tidspunkt er ca. 1 måned efter tidsplanen for opbygningen af både de nye huller og ombygningerne på vores eksisterende bane.

Det sætter os under tidspres for at få alle anlægsopgaver fuldført i indeværende år, og derfor bliver vi desværre nødt til at træffe nogle af de lidt kedelige beslutninger – og dermed gøre forholdene for medlemmer og gæster lidt mindre attraktive i en periode, inden det bliver rigtigt godt.

Vi har derfor besluttet, at vi reducerer banen til en 12 hullers bane pr. 2. september 2021 og resten af sæsonen for at sikre, at vi kan åbne hele vores nye anlæg ved næste sæsonstart 2022.

Når vi reducerer banen til 12 huller d. 2. september, vil der stadig kunne spilles hcp regulerende runder – der er oprettet en ny 12 hullers bane i GolfBox til bookning, scorekort m.v. helt på normal vis. De 12 huller vi holder åbne, er vores normale huller, således at der ikke spilles på provisoriske greens m.v.

Naturligvis er det ikke det samme som at spille en 18-hullers bane, men på den anden side er det nu muligt at gå en runde på ca. 2.5 time, hvilket måske kunne lokke flere med begrænset tid til rådighed til at spille banen alligevel.

Vi håber på jeres forståelse for denne nødvendige disposition, som naturligvis påvirker vores samlede tilbud til alle 4-kløvermedlemmer i de 2 sidste måneder af denne sæson – men til gengæld får vi en fantastisk spændende bane fra sæsonstart 2022 at tilbyde medlemmer og gæster.”

Kim Hyrzkov

Klubmanager