Starterteamet søger flere frivillige

Værløse golfklubs bedste dame og herre hold har været så heldige/dygtige i 2018, at rykke op i en højere række, dvs. at i 2019 skal VGK’s bedste damer spille i  1. division, og de bedste herrer skal spille i 2. division.

Det betyder, at i 2019 skal begge disse hold spille 36 huller hver dag, når der er Danmarksturnerings matcher.

Udfordringen ligger i, at der nu skal dækkes flere timer på de 3 hjemme matcher for Dame 1 og Herre 1, så derfor søger vi efter flere hjælpere til starter teamet.

Nedenstående er der beskrevet, hvilke opgaver der typisk er for starter teamet. Der er pt. 4 startere i teamet, og der er altid 2 startere tilstede til DM matcherne.

• Starterne møder kl. 7 for at nå de vigtigste opgaver inden spillerne kommer, bl.a. hejse flaget, sætte skilte op om banen er lukket, tale med greenkeeper om banens tilstand.
  • Starterens rolle er ikke at afgøre regeltvister, men kun afvikling. Tvister rettes til DGU på bagtelefonen.
  • Starteren sørger for holdkort til begge hold og indsamling 20 min før kampstart.
  • Starteren udarbejder startlister og sørger for start af hvert hold.
  • Starteren giver grønt lys for hvert start på hul 1.
  • Starteren indsamler resultat hos holdkaptajnerne og udarbejder resultatskema.
  • Nye Startere vil blive grundigt oplært i brugen af Golfbox turneringsdel  af de nuværende Startere.
  • Efter endt turnering sørger Starterne for at klubbens øvrige spillere kan anvende banen uden problemer for Danmarksturneringen.
  • Der tages flag ned, boogie køres i garage og banen erklæres Åben for spil.

Hvis der er nogen som er interesseret i at blive en del af starter teamet,  så er man velkommen til at kontakte enten

Stephen Laursen

laursen118@youmail.dk