Sådan gik sæsonen 2017 for klubbens elitehold

Herre-eliten:

Herre 1 startede sæsonen i 2. division, men efter flere spillere var stoppet i vinterpausen, viste modstanden sig at være lidt for hård. Det endte derfor med en nedrykning til 3. division. Herre 2 har af gode grunde afgivet et par faste spillere til 1. holdet, og brugte sæsonen til at etablere en ny fast stamme.

Resultatet blev en fortsat plads i 4. division. Herre 3 har primært bestået af klubbens bedste juniorer hvilket var en bevidst startegi fra trænernes side. Ud over at få etablere en masse nye junior talenter i elitetruppen endte Herre 3 også med at gå igennem deres pulje i kvalifikationsrækken som ubesejret. Desværre gik det ikke ligeså godt i oprykningsspillet til 5. divison så de må blot gentage successen igen næste år.

Et par af de unge juniorer som startede sæsonen på 3. holdet har udviklet sig lynhurtigt, og har spillet et par af de sidste holdkampe på 2. holdet. Arbejdet med at udvikle egne talenter til eliten må derfor siges at være en succes. 2020 målsætningen med at få 3 juniorer på 1. holdet er bestemt også realistisk især efter at have fulgt juniorerne i klubmesterskaberne. Her endte 3 af klubbens bedste juniorer på en delt 6 plads blandt seniorerne med runder helt ned på 76 slag fra tee 63.

Korte spil og mindset har vist sig at virke, men vil også være på planen til næste sæson – det kan altid blive bedre.

Christian Blomqvist

Dame-eliten:

For dameholdets (2. division øst) vedkommende blev sæsonen indledt med en lang køretur til Storstrømmen i den første spilleweekend, hvor en sejr på 7/2 blev taget med hjem til Værløse. Om søndagen tog damerne imod Midtsjælland, og Anni Dich Fredelund var matchvinder, da hun i 1. singlen fik trukket 1 point hjem og dermed sikrede det point, der gav Værløse sejren 5/4.

Så efter første spilleweekend førte damerne puljen.

I weekenden 17.-18. juni blev 2. runde af Danmarksturneringen så afviklet.

Om lørdagen var damerne en tur hos lokal rivalerne fra Mølleåen, hvor de desværre måtte se sig besejret med 5/4.

Søndag skulle Værløse have haft besøg af Storstrømmen, men holdet trak sig fra turneringen, og således var der kun 3 hold tilbage i puljen, og ingen af disse hold rykker ned, så næste sæson i 2. division var sikret.

Før sidste runde var oprykning til 1. division en mulighed, men det krævede en sejr over Mølleåen og som minimum en delt match mod Midtsjælland.

Vi tog imod Mølleåen lørdag den 12. august, og havde til denne spilleweekend hentet forstærkning hos seniorerne. Anne Kaae tog sig af 1. singlen og vandt 3/2 over en spiller med langt lavere handicap, og da også vores foursome med Anni Dich Fredelund og Tina H. Jensen viste stor styrke og vandt 4/2, var sejren hjemme.

Søndag tog vi til Midtsjælland, som på papiret var langt stærkere end os, men optimismen var intakt.

Desværre viste det sig, at Midtsjælland på egen bane var uhyggeligt stærke, og vi måtte se os besejret med 6/3. Foursomen med Anni Dich Fredelund og Tina H. Jensen, var de eneste der kunne hive en sejr hjem.

Det blev altså ikke til oprykning til 1. division i år, men alt i alt en mere end godkendt sæson, hvor vi spillede med om topplaceringen.

Tak til alle for en god sæson.

Vinni Vendelev Eriksen

Senior-eliten:

Vores mål var at blive i 2. division, og her hjalp DGU gudskelov til ved at fortælle i starten af sæsonen, at der ville blive lavet flere puljer i 2018, og derfor ville der ikke være nedrykkere fra 2. division kun oprykkere. Så det lykkedes, men vi må konstatere, at modstanden er hård. Vi vandt en enkelt kamp ude mod Furesøen. Ellers var det tabte kampe – nogle dog få putts fra at gå vores vej.

I de gamle klubber nord for København har de fleste hold-deltagere spillet golf, siden de var helt små, og de har et helt andet erfaringsgrundlag end os os andre – måske lige på nær Jens Weiergang, som har haft en rigtig god 1. sæson på seniorholdet. Vi håber, at puljen i 2018 bliver en anelse lettere, og vi kæmper videre.

Målet med at øve det korte spil har absolut være en succes. Under Benjamins kyndige ledelse har vi testet os selv på shortgame-baner konstrueret af Benjamin, spillet den lille bane og øvet teknik – det har dog været svært at træne puttning på de meget dårlige øve-greens det meste af sæsonen. Benjamin vil blive savnet fremover!

Vi ser frem til ny sæson i 2018.

Anne Kaae