Oprykning til 1. division

I weekenden blev de sidste kampe i sæsonen spillet. Begge damehold lå inden weekenden rigtig godt til i stillingen – så der var lagt op til en spændende weekend.

Dame 1 – i 2. division afsluttede sæsonen lørdag med et ærgerligt nederlag på 5/4 i Ledreborg, som på papiret burde være den letteste modstander. Da vi kun manglede 1 point for selv at sikre oprykning til 1. division og med visheden om en svær kamp søndag, var det en flok skuffede spillere. En halv time efter vi kom ind brød jublen dog ud, da vores eneste konkurrent til oprykning også tabte deres match – dermed var det afgjort, dame 1 havde sikret sig oprykning til 1. division i 2019, da ingen kunne nå de 8 point, vi allerede havde sikret os de første to weekender. Søndag spillede vi hjemme mod Roskilde hvor vi vandt 5/4 efter nogle meget tætte matcher, som for de flestes vedkommende først blev afgjort på hul 18.

Holdet har over sæsonen bestået af: Anni Dich Fredelund, Gitte Alkestrup Stumpe Olsen, Liuming Qin, Julie Holm Hansen, Susanne Kindberg  og Tina Hauberg Jensen.

Dame 2. – kval. rækken afsluttede ligeledes weekenden med et smalt 5/4 nederlag om lørdagen på udebane, til de nærmeste konkurrenter CGC. Dette betød desværre, at de ikke selv kunne afgøre deres skæbne. Søndag tog de imod Ledreborgs 2. hold på hjemmebane, hvor det blev til en klar sejr på 6/3, dette var desværre ikke nok til at spille med i oprykningsspillet til 2. division, da resultatet i den anden kamp i gruppen ikke faldt ud til vores fordel. Men en super god sæson med en masse nye spillere, som ikke har været vant til at spille hulspil.

Holdet bestod i løbet af sæsonen af Vinni Vendelev Eriksen, Kisser Schøiler, Karin Brandt, Lene Sommer, Susanne Kindberg og Tanja Bøg.

På holdet deltager derudover også Rosa Holm og Anne Sophie Hagelskjær.

En stor tak til Tanja for hjælpen i den sidste weekend, da vi desværre var ramt af fravær og en tak til vores træner Thomas Lindhardt for at optimere vores spil ?.

Dame 1’s oprykning til 1. division og Dame 2’s  flotte sæson blev fejret på behørig vis med et glas champagne.

Vi glæder os til den nye sæson, som byder på nye spændene udfordringer i 1. division – vi må i skarp træning ?.

På dameholdets vegne

Tina Hauberg Jensen, holdkaptajn dame 1.