Kommunikations- & Sponsorudvalg

Pia Fly Pedersen
Klubsekretær
Send en mail

Kontaktperson for Kommunikations- & Sponsorudvalget til Bestyrelsen: Michael Hauskou.

Kommissorium for Kommunikations- & Sponsorudvalg

Formål og mål:

• Tilrettelæggelse af den interne kommunikation, så den imødekommer medlemmernes informationsbehov vedrørende aktiviteter i klubben
  • Sikre at den eksterne kommunikation udbreder kendskabet til VGK og dets positive bidrag til lokalområdet med formål at gøre klubben attraktiv for sponsorer, green-fee gæster og nye medlemmer.
  • Sikre at klubben har tilfredsstillende sopnsorindtægter, og at sponsorerne opfatter deres bidrag som “value for money”.

Organisation:

Udvalget består af 4-6 medlemmer, herunder en formand, der er godkendt af bestyrelsen. Klubmanager eller dennes substitut deltager som referent på udvalgsmøderne. Underudvalg kan nedsættes for at løse specialopgaver.

Driftsopgaver:

• Sekretariatet varetager i det daglige vedligeholdelse af klubbens hjemmeside og aktiviteter på sociale media samt udarbejdelse af månedlige nyhedsbreve. Udvalget bidrager med materiale, idéer m.v.
  • Assistance til Sekretariatet ved udarbejdelse af pressemeddelelser i forbindelse med relevante begivenheder/aktiviteter. Udvalget kan initiere pressemeddelelser.
  • Planlægge og gennemføre aktiviteter for at fastholde og tiltrække medlemmer, herunder Golfens Dag.
  • Markedsføring af klubben til erhvervslivet i Furesø og omliggende kommuner. Formålet er at indgå sponsoraftaler og sprede kendskabet til klubbens tilbud til medarbejdere i virksomhederne.
  • Udarbejde og vedligeholde standard(er) for sponsoraftaler.
  • I samarbejde med Klubmanager at forhandle nye sponsoraftaler og/eller fornyelse af eksisterende aftaler.
  • Planlægning og gennemførelse af arrangementer for sponsorerne.

Udviklingsopgaver:

• Udarbejde forslag til strategier og initiativer, der skal tiltrække nye medlemmer og sponsorer.
  • Udarbejde forslag til rammerne for klubbens interne/eksterne kommunikation, herunder fastlæggelse af hjemmesidedesign og -funktionalitet samt udvikling og vedligeholdelse af designlinje.

Budgetansvar:

Udvalget løser sine opgaver inden for den budgetramme, som er godkendt af klubbens bestyrelse. Aftaler, der forpligter økonomisk, skal godkendes af Klubmanager.

Referance:

Udvalget refererer i det daglige til klubbens ledelse via Klubmanager. Referance til Bestyrelsen foregår via en af Bestyrelsen udpeget kontaktperson.

Leverance:

Udvalgets beretning til klubbens årsrapport. Budgetforslag til næstfølgende regnskabsår.

Kontaktflade:

Klubbens udvalg og klubber-i-klubben, Sekretariatet og Bestyrelsen.