Historie

Værløse Golfklub blev stiftet i 1993, og er med sine ca. 1100 medlemmer den næststørste idrætsforening i Furesø Kommune.

Allerede fra starten var der stor interesse for etablering af en golfklub i Kirke Værløse, og den stiftende generalforsamling 30. november 1993 havde 265 deltagere. Meget hurtigt havde klubben de første 550 medlemmer.

Indtil banen var færdiganlagt, trænede Værløse Golfklubs medlemmer i Frederikssund og Smørum Golfklubber. I august 1994 blev driving rangen åbnet, og i 1995 indviedes en midlertidig Par3 bane på det gamle losseplads-område (nuværende Bag9).

I 1996 kunne de nordligste 9 huller (nuværende For9) tages i brug, og i 1997 var alle 18 huller færdiganlagte og klar til spil. Banen er tegnet af den svenske banearkitekt Jan Sederholm.

Værløse Golfbane er løbende blevet udviklet med henblik på at skabe den ønskede kvalitetsbane. I årene 2009-14 gennemførtes Projekt Niveauløft med det formål at løfte banens niveau til et af Nordsjællands bedste. En ambition, som er opfyldt.

Værløse Golfklub har til huse på Christianshøj – en af Kirke Værløses største gårde, som oprindeligt havde fire længer.

Da golfklubben overtog bygningerne på Christianshøj, var der tre længer tilbage, hvoraf Vestfløjen var faldefærdig. Den blev erstattet af en nyopført bygning, som blev taget i brug i 1999. Denne bygning huser i dag Sekretariatet og rummer endvidere klubbens omklædningsfaciliteter og lobby med check in.

Hovedbygningen, som er det gamle stuehus, er i dag Golfcafé og klublokale og er renoveret i flere omgange – senest i 2016. Til bygningen hører to store terrasser, som er omdrejningspunkt for klublivet i sommerhalvåret.

Østfløjen, som i dag rummer Proshop og bagrum,  fik i 2014 nyt stråtag, og bygningen indgår på smukkeste vis i miljøet på gårdspladsen.

I Værløse Golfklub prioriteres det gode klubliv, den sportslige oplevelse og en bane i høj kvalitet.

I 2018 fejrede vi klubbens 25 års jubilæum.

Baneoversigt

Klubbens formål og værdier