Forløb

Hvis du er over 7 år, og kunne tænke dig at prøve at spille golf, kan du træne med gratis 2 gange før du skal beslutte dig for, om du vil starte til golf. Kontakt trænerne for at høre, hvornår der er træning for din aldersgruppe.

Herefter skal du indmeldes som medlem for at kunne deltage i træning og benytte klubbens faciliteter. Udstyret kan du låne af Værløse Golfklub, indtil du ved om golf er noget for dig.

Træningen bliver afholdt af klubbens trænere, Thomas og Kris. De er selv rigtig gode til at spille golf, og kan lære dig alt om, hvordan du får bolden til at flyve langt og lige og til sidst lande tæt ved flaget, så du kan putte den i hul.

Som medlem har du altid mulighed for at komme på golfanlægget og træne (drivingrange, indspilsbane og puttebane) samt gå på Shortgame-banen. Inden du har lokal spilleret skal al træning dog være sammen med en voksen (med mindre du er over 13 år).

Lokal spilleret:

Lokal spilleret betyder, at du kan spille på den store bane i Værløse Golfklub. For at opnå lokal spilleret skal du deltage i den ugentlige juniortræning samt bestå 6 forskellige prøver. Prøverne vil blive forklaret og gennemgået af Juniorudvalget.

National spilleret:

Næste skridt er at opnå National spilleret, retten til at spille alene på den store bane i Værløse Golfklub, samt på andre baner.

For at opnå dette skal du have lokal spilleret, fortsat deltage i juniortræningen, samt gennemføre følgende aktiviteter:

• Deltage i regelundervisning, samt bestå regelprøven

• Gå 3 tællende runder på stor bane

Du kan læse mere om forløbet her i vores junior velkomstpakke.