Æresmedlemmer

Æresmedlemmer af Værløse Golfklub er medlemmer, som har ydet en særlig indsats, eller på anden vis har haft en særlig betydning for klubben. Vi har 3 æresmedlemmer, som vi er meget stolte af:

Hans Clausager Madsen (1920-2016)

Initiativtager og grundlægger af Værløse Golfklub. Hans Clausager var ligeledes klubbens første formand fra 1993 til 1995.

Hans Clausager Madsen blev udnævnt til æresmedlem i 1998 på baggrund af hans betydning for klubbens eksistens. Selv efter han lagde golfkøllerne på hylden, lå det ham meget på sinde, hvordan det gik med klubben og udviklingen af banen.

Karin Heindorff (1943-)

Karin Heindorff

Karin Heindorf var klubbens første Klubsekretær fra 1993 til 2008. Karin blev i forbindelse med sin pensionering udnævnt til æresmedlem for Værløse Golfklub.

Karin var med helt fra klubbens stiftelse, og har været en uvurderlig hjælp for mange udvalgs- og bestyrelsesmedlemmer. Karin var meget værdsat for sin store viden om klubben og den pertentlige orden, der altid var i hendes arbejde.

Thorbjørn Olesen (1989-)

Thorbjørn Olesen er Værløse Golfklubs første professionelle golfspiller, som på tre år avancerede fra Challenge-touren til top-40 på de professionelle golfspilleres verdensrangliste.

Thorbjørn blev professionel golfspiller i 2008, og var blot et slag fra at kvalificere sig til Europa Touren i 2009. I stedet kvalificerede han sig til Challenge Touren 2010, hvor han bl.a. vandt The Princess, Sverige. Thorbjørn sluttede som nummer 3 på Challenge Touren, og kvalificerede sig derved til Europa Touren.

Samme år, i 2010, blev Thorbjørn udnævnt til æresmedlem af Værløse Golfklub på baggrund af hans flotte resultater.

2012 var Thorbjørns hidtidigt bedste sæson med tre andenpladser og en Europatour-sejr – Sicilian Open – og dermed direkte adgang til den første Major-turnering, US Masters, i april 2013, hvor han blev nr. 6.

Af samme grund blev Thorbjørn tildelt to fornemme priser, nemlig Årets Golfspiller 2012 og Årets Fund 2012.

Meritter
Winner – 2024 Ras Al Khaimah, UAE
Winner – 2023 Thailand Classic
Winner – 2022 British Masters
Kvalificeret til Team Europas Ryder Cup hold 2018
Winner – 2018 Italian Open
Winner – 2017 GolfSixes
Winner – 2016 Turkish Airlines Open
Winner – 2016 ISPS HANDA World Cup of Golf
Winner – 2015 Alfred Dunhill Links Championship
Winner – 2014 ISPS Handa Perth International
Winner – 2012 Sicilian Open
Winner – 2010 The Princess (Challenge Tour)
6th – 2013 Masters Tournament
9th – 2012 Open Championship
2016 OL i Rio for Danmark

Årets Fund er Danmarks ældste idrætspris, og gives til idrætsudøvere, som har haft årets største gennembrud, hvilket må siges, at Thorbjørn levede op til. Med titlen som Årets Golfspiller fik Thorbjørn overrakt Nykredits og Sportsjournalisternes Gyldne Golfbold og en check på DKK 25.000, som Thorbjørn videregav til Værløse Golfklubs juniorafdeling.

I oktober 2014 vandt Thorbjørn sin anden Europa Tour sejr – ISPS HANDA Perth International, Australien i en alder af bare 24 år.

I oktober 2015 vandt Thorbjørn som den yngste dansker nogensinde sin tredje og hidtil største Europa Tour sejr – Alfred Dunhill Links Championchip, Skotland.

Året 2016 var året, hvor Thorbjørn opnåede mange højdepunkter, og fik bevist sit potentiale.

Først skulle de danske farver repræsenteres til OL i Rio. Det blev desværre ikke til nogen dansk sejr.

I november 2016 nåede Thorbjørn endnu en milepæl, da han vandt sin fjerde titel ved Turkish Open, med den største præmiesum en dansker har vundet.

I samme måned, skrev Thorbjørn Olesen og Søren Kjeldsen dansk golfhistorie, da makkerparret vandt World Cup of Golf i Melbourne, Australien som de første danskere nogensinde.

På baggrund af det flotte resultat, blev begge spillere tildelt titlen som Året golfspiller og modtog samtidig Nykredits og Sportsjournalisternes Gyldne Golfbold 2016.

I 2017 slog Thorbjørn sig igen fast som en formidabel team player, da han sammen med Lucas Bjerregaard vandt den nye holdturnering GolfSixes.

Med sejren i Italian Open i 2018 er Thorbjørn den yngste dansker, der har vundet 5 gange på Europa Touren.

Thorbjørn kvalificerer sig i 2018 til Team Europas Ryder Cup hold 2018.

Efter fire års sejrstørke og personlige udfordringer kom den sjette EuropaTour sejr i hus i 2022 ved British Masters efter en fantastisk eagle-birdie afslutning om søndagen.

Den syvende titel vandt Thorbjørn i 2023 i suveræn stil ved Thailand Classic med 4 slag til nr. 2.

Den ottende titel kom i 2024 da Thorbjørn vandt Ras Al Khaimah efter en søndags dansker duel med Rasmus Højgaard.

Du kan også holde dig opdateret på Thorbjørns favorithul, Hul 7, hvor alle Thorbjørns sejre bliver mejslet ind i granitbænken.